Grønt veikart Norden: konferanse i Malmø

Norske kulturhus har sist uke deltat på en todagers konferanse med fokus på å skape bærekraftige kulturopplevelser i Norden!

Konferansen ble arrangert i Malmø Live Konserthus og hadde et hovedformål: å involvere hele den nordiske kultursektoren i arbeidet med Grønt Veikart, samt få fortgang i arbeidet med omstilling til en mer bærekraftig drift. Under konferansen har det vært ønskelig at kulturinstitusjonene selv kan dele og prate om sine grønne tiltak i håp om å inspirere andre kulturinstitusjoner, beslutningstakere og politikere.

Hele programmet for konferansen kan du se via lenken under.

Green Roadmap is a part of the Nordic Council of Ministers’ Sustainable Living programme which promotes new initiatives, ideas, tools, and knowledge that can lead to greener production and consumption of culture in the Nordic region. Read more about the project here.

Norske kulturhus bidrar inn i styringsgruppen for prosjektet Grønt veikart.

Foto: Malmø Live Konserthus