Minneord Manne Løkholm

Minneord for Ola Magnus «Manne» Løkholm

Publisert: 13. januar 2021.

Vi minner Ola Magnus «Manne» Løkholm (05.03.1954 -01.12.2021), tidligere styreleder for Norske kulturhus. 1. desember gikk dessverre Ola Magnus uventet bort. Han ble kun 67 år gammel.

Som leder for Harstad kulturhus gjennom hele 21 år, var Manne en enorm ressurs for det norske kulturliv. Hans blide vesen, organisatoriske evner og gode humoristiske lynne, loset oss kulturhusarbeidere godt gjennom arbeidsdagen. Hans pågangsmot og sympatiske vesen gjorde oss sikre på at «dette løser vi», uansett hvor vanskelig utfordring vi kunne stå ovenfor.

Man følte seg umiddelbart vel i møte med Manne. På det personlige plan var han varm, humoristisk, omsorgsfull og imøtekommende som menneske – og stod alltid støtt i sitt familieliv.

Gjennom hans ledelse ble Harstad Kulturhus AS den største og viktigste arenaen for kunst og kultur i Nord-Norge – de seneste årene med ansvar også for Galleri Nord-Norge og Harstad Kino. Avgjørende for at vi lyktes, var hans rause lederskap, en kulturkompetent og klok programmering, og en eventyrlig evne til å få publikum og artister til å føle seg velkomne – som den eneste ene (Uthevet: Harstad kulturhus sitt minneord).

På vegne av alle kollegaer og venner, har styret og administrasjonen i Norske kulturhus sendt krans og hilsen. Vi kondolerer og føler med hans familie i denne vanskelige tiden.

Manne vil bli savnet og vil huskes som en viktig pådriver i arbeidet med å profesjonalisere og styrke Kulturhus-Norge.

Manne Bisettes fra Trondenes kirke, fredag 14. januar kl. 10.30. Grunnet restriksjoner er seremonien for inviterte. Den strømmes direkte via Mannes minneside. Her vil det også være mulig å sende blomster til bisettelsen.

Hans nekrolog i Aftenposten kan du lese her.