Frist utgått

Få en forestilling gratis til ditt kulturhus!

Scenekunstbruket har 30-årsjubileum i 2024. I den forbindelse går vi sammen og inviterer til storslått feiring.

Norske kulturhus vil sammen med Scenekunstbruket gi alle våre medlemmer en helt spesiell og kanon mulighet!

Du kan få en danse- eller teaterforestilling for barn og ungdom, der Scenekunstbruket dekker både honorarer og reisekostnader. Formålet er å lage turnéer med én eller flere forestillinger for barn/unge og familier, i en turnéslynge med kulturhus. Kulturhusene må være så nært geografisk at de kan utgjøre en god turnéslynge for forestillingen.

SØKNADSFRISTEN ER NÅ UTGÅTT

Vi oppfordrer kulturhusene til å prate med deres nabohus og sende inn en søknad sammen. Dette vil gi tyngde til søknaden, men dere står selvsagt fritt til også å søke individuelt.

Forutsetninger for deltakende kulturhus:

• Gjennomføre turnéen i samarbeid med de andre kulturhusene i turnéslyngen og Scenekunstbruket høsten 2024 eller våren 2025
  • Delta i programkomitéen for å velge ut en forestilling av alle aktuelle som skal på turné fra Scenekunstbrukets repertoar. Denne forestillingen er p.d.d ikke bestemt (ref. e-poster som har blitt sendt ut av et kompani).
  • Markedsføre forestillingen
  • Stille med scene, teknikk og vertskap for forestillingen(e)

Scenekunstbruket dekker hovedsakelig honorar (iht. Scenekunstbrukets satser), reise, diett og opphold for kunstnerne, og bidrar i den helhetlige markedsføringen av turnéen.

Selve utvelgelsen av hvilken forestilling som blir en del av turneen tas i samarbeid med kulturhusene som får søknad innvilget og Scenekunstbruket.

Foto: VARM MELK MED HONNING, en del av reportoaret til Scenekunstbruket.