Gjenåpning kultursektoren

Webinar: hvordan skal vi møte publikum nå?

Høstens webinarrekke har kommet godt i gang. Samfunnet har åpnet opp igjen og publikum vender tilbake. Men hva er egentlig deres holdninger til smittevern og avstand? Vil de fremdeles ha masker og avstand?

Publisert: 29.september 2021.

Ingrid Handeland, direktør i Norsk publikumstvikling, kommer og deler resultatene fra andre runde i NPU Monitor 2021! Handeland kommer til å ha et fokus på kulturhusene, men vi ønsker å ha en åpen dialog om hvordan vi skal få det etablerte publikummet tilbake. Og som det står skrevet i funnene fra andre runde av publikumsundersøkelsen: «det kommer ikke til å skje over natta».

I undersøkelsen til NPU ser vi data på at publikum fremdeles ønsker å opprettholde avstand og bruke munnbind for å kunne delta på kulturopplevelser. Kun 9 % som svarer på undersøkelsen ønsker arrangementer uten bruk av masker. Vi har gått fra å avsky masker, til å beskytte oss med dem. Hvordan vil dette påvirke vår risikovilje i tiden som kommer, etter pandemien?

Vi gleder oss masse til fredagens webinar, så logg deg på fredag kl.09.00! PS: Du må registrere deg via lenken under for å få tilgang til strømmen.