Feir 17. mai med oss!

Foto: Longyearbyen lokalstyre

Flere av våre kulturhusmedlemmer inviterer til feiring med både kaker, pølser, is, brus og alt annet godt som 17. mai kan by på. Her er noen av arrangementene som våre medlemmer arrangerer.

Ta en tur innom ditt lokale kulturhus, og feir dagen med oss!

Asker kulturhus kl. 19.00

Asker kulturhus inviterer til folkefest med dans og musikk på Bakerløkka.

Brygga kultursal, Halden kl. 16.00

Brygga kultursal inviterer til gallakonsert med Det Norske Blåseensemble.

Bærum kulturhus kl. 14.00

Bærum kulturhus inviterer til festforestilling med noen av kommunens beste musikere, kor, dansere og selvsagt taler.

Gjerdrum kulturhus kl. 10.00

Hør Gjerdrum musikklag spille på Gjerdrum kulturhus.

Gjørvik kino & scene kl. 17.00

Gjøvik kino & scene inviterer til konsert med Gjøvik symfoniorkester.

Hamar kulturhus kl. 17.30

I forbindelse med 17. mai åpner en utstilling som forteller historien til Janitsjarbyen Hamar.

Kilden teater og konserthus kl. 14.00

Kristiansand Symfoniorkester holder fast på tradisjonen med konsert på nasjonaldagen.

Kulturarena Namsos 16. mai, kl. 19.00

NB! Konserten er 16. mai. Kulturarena Namsos inviterer til tradisjon og konsert med Namdal Symfoniorkester.

Kuben kulturhus kl. 11.30

5. klasse ved Grong barne- og ungdomsskole ønsker velkommen til nasjonaldagsfeiring.

Kulturfabrikken Sortland

Kulturfabrikken Sortland inviterer til frokostbuffet kl. 10, kakebord i Blåboksen kl. 12 og festmatiné med Sortland mannskor kl. 15.

Lillestrøm kultursenter kl. 16.00

Lillestrøm kultursenter inviterer til festkonsert med Lillestrøm Musikkorps.

Lofoten kulturhus kl. 18.00

Lofoten kulturhus inviterer til festforestilling med blant annet taler, gjensyn av årets kulturprogram og prisutdeling.

Longyearbyen kulturhus kl. 18.00

Longyarbyen kulturhus inviterer til festforestilling, med underholdning fra lokale aktører og tildeling av kulturstipendiet for ungdom.

Lørenskog hus kl. 15.00

Lørenskog hus inviterer til feiring med taler og musikk fra Iselilja Nilsen og «Enda Kaldere» på Festplassen.

Oseana kunst & kultur kl. 17.00

Oseana kunst & kultur inviterer til konsert med Osøren Jazzensemble og Marita Moe Sandven.

Parken kulturhus kl. 18.30

Parken kulturhus inviterer til nasjonal festkonsert «Brudeferden i Hardanger» fra 1926, med Ålesund symfoniorkester.

Skakkesenteret fra kl. 09.30

Skakkesenteret inviterer til 17. mai-frokost og inviterer til program i kinoslaen utover dagen.

Sola kulturhus kl. 17.30

Sola brass band inviterer til Norsk Aften.

Stormen konserthus, Bodø fra kl. 10

Stormen konserthus inviterer til åpent hus fra kl. 10, festkonsert med Arktisk Filharmoni kl. 14 og live TV-studio fra kl. 15.

Sykkylven kulturhus kl. 19.00

Sykkylven kulturhus inviterer til nasjonal festkonsert med Sykkylven Janitsjarorkester.

Tysværtunet Kultuhus kl. 10.00

Tysværtunet kulturhus, Tysvær Frivilligsentral og Grind skolekorps inviterer til kafe i Bestestova.

Kino

Flere av våre medlemmer viser filmer for store og små i løpet av dagen. Husk å ta en titt på hva din lokale kulturhuskino har på programmet for den store dagen!