Kom konserthøsten i møte 11. juni!

Den 11. juni får NEMAAs medlemmer anledning til å møte beslutningstakere fra kulturhus og konserthus over hele landet – fra Lindesnes i sør til Longyearbyen i Nord. Bli med og diskuter konserthøsten vi alle er så spente på.

Norske kulturhus arrangerer fredagswebinar to ganger i måneden for sine medlemmer som består av 131 konsert – og kulturhus over hele landet – alt fra store konserthus til mindre lokale kulturhus. Webinarene er en uformell plattform hvor kulturhusansatte får dele erfaringer, samt oppdatere hverandre på aktuelle saker som påvirker kulturbransjen.

NB! Begrenset adgang på 15 plasser tilgjengelig for medlemmer av NEMAA. Førstemann til mølla prinsippet gjelder. Deltagelse er kostnadsfritt for NEMAAs medlemmer.

FOR SPØRSMÅL:

• Daglig leder Norske kulturhus, Nina Hodneland / 93 44 14 71.

Program for dagen

09:00 – 09:30 BOOKING/MANAGEMENT og KULTURHUS. SAMARBEID OG UTFORDRINGER.

Vi tar pulsen på samarbeidet mellom bookingbyråer og konsert – og kulturhusene etter nærmere 16 måneder med pandemi. På hvilken måte kan vi nå best samarbeide fremover, og hvilke utfordringer har vi nå som samfunnet gradvis vender tilbake til normalen? Finnes det noen gode muligheter vi bør gripe i jakten på å få publikum tilbake til konsertsalene? Kan det være noen type arrangementer som bør være verdt å satse på?

I denne plenumsbolken vil både agenter og kulturhus få mulighet til å belyse tanker om veien videre i en kultursektor som mest sannsynlig vil være rammet av strenge restriksjoner fremover. Vi åpner for konstruktiv ros og ris, hjertesukk og gode tilbakemeldinger. Etterpå blir det hurtigmøter hvor alle kan få sjansen til å bli litt bedre kjent.

09:30 – 12:00 SPEEDMEETINGS

En-til-en-samtale. NEMAAS medlemmer får hvert sitt digitale rom, hvor kulturhusene kommer på besøk. Vi setter opp minimum 10 minutter til hvert besøk.

Norske kulturhus ble stiftet i 1997 og er kulturhusenes egen interesseorganisasjon. Med 131 medlemmer i ryggen arbeider vi daglig for levende kultur der folk bor – fordi kultur bidrar til bedre levekår og visker ut ulikheter. Vår medlemsbase strekker seg fra Longyearbyen i nord til Lyngdal i sør, og omtrent hver tredje kommune i landet har i dag et kulturhus som er medlem i vårt kulturnettverk.