Europeisk medlemsskap

Nå er vi medlem av det Europeiske kulturhusnettverket

Norske kulturhus har offisielt blitt tatt opp som det første norske medlemmet av The European Network of Cultural Centres.

ENCC støttes delvis av EU og har 85 kulturinstitusjoner som medlemmer i hele Europa – fra mindre distrikter til større byer. Foreningen har medlemmer som spenner fra utøvende organisasjoner som festivaler, til regionale- og nasjonale nettverk som Norske kulturhus.

ENCC tilbyr to utviklingsprogram, flere aktive prosjekter og kurs som kan føre til gode muligheter for våre medlemmer når det gjelder påfylling av faglig kunnskap og nettverksmuligheter på tvers av landegrenser.

Nå ser vi frem til å bli bedre venner med nettverket! Forhåpentligvis gjør dette mulig å knytte oss til nye partnerskap med spennende organisasjoner i Europa.

Alle medlemmene kan du sjekke ut her.