1.12 kl. 09

Digitalt rundebord: alkohol på rideren. Hva nå?

Velkommen til digitalt rundebordsmøte 01. desember kl. 09!

4 av 10 kulturhus stryker allerede alkohol fra rider, og ytterligere 4 av 10 kulturhus har nå lyst til å bli med på en felles satsning for å stryke alkoholen. Les gjerne mer om initiativet og de resultatene vi fikk inn fra undersøkelsen her.

De siste dagene har Norske kulturhus fått mange spørsmål knyttet til praktiske erfaring rundt det å stryke alkohol fra utøvers rider. Hvordan stå i dette ovenfor artister og management? Hvordan ev. tilrettelegge for kjøp i bar? Hva gjør vi hvis artisten tar med seg medbragt?

Vi starter med et rundebord

Fredag denne uken inviterer vi til prat og meningsutveksling på et digitalt rundebord på Whereby fra kl. 09.00-10.00. Vi legger opp til et diskusjonsforum der vi sammen prater om de ulike utfordringene, og om hvordan vi best kan løse de sammen. Flere av dere har erfaring med dette, for andre et det et nytt landskap som man må navigere i.

Velkommen både til dere som sitter på erfaring, dere som ønsker å starte å stryke alkohol fra rider, dere som ikke har tatt stilling enda og selvsagt også dere som fortsatt ønsker å la alkohol være en del av rideren.

Moderatorer denne fredagen er:

-Svein Bjørge, bookingansvarlig, Steinkjer kulturhus
-Tom Erik Anfinsen, direktør, Festiviteten konserthus Haugesund
-Tone Toften, direktør, Kulturfabrikken Sortland

Vi gjør oppmerksom på at rundebordsmøtet denne fredagen vil ikke bli tatt opp.