Programside for Norske kulturhus fagkonferanse 17.-18. september 2024.
Forbehold: endringer i program kan oppstå.
Saler og rom på Hjertnes kulturhus dere trenger å forholde dere til:
- For å lese om de ulike programpostene: klikk på pil ► for å få utvidet tekst.
- Speedmeetings og omvisning krever påmelding. Her skal det ligge en lenke i utvidet tekst.
➜ Hopp til program for mandag
➜ Hopp til program onsdag
09.00: Foajé – Leverandørtorg åpner
Møt våre leverandørmedlemmer over en varm kopp kaffe eller te.
Leverandørtorget holder åpent helt til kl. 16.00 første dag. Her kan du se hvilke leverandører som er tilstede.
09.00-10.00: Foajé – Vis din billett og registrer deg!
Start dagen med å registrere deg og få ditt navneskilt!
Her er det fint om du gjør klar din mobilbillett med QR-kode. Usikker på dine tilleggsvalg fra påmeldingen? Se her.
10.00-11.15: Sal 1 – Åpning og panelsamtale
Vi åpner årets fagkonferanse med gjennomgang av programmet og dagens første panelsamtale!
Daglig leder Nina Hodneland ønsker velkommen til årets konferanse. Temaene for årets første panelsamtale vil handle om
-klima, det grønne skiftet og beredskap
-Programmering for barn og unge
-Hvordan er hverdagen med kommunen som eier?
Deltakere i panelsamtalen:
- Kirsti Svenning, Virvle
- Nina Hodneland, Norske kulturhus
- Karen Sofie Sørensen, Kulturrom
- Tone Toften, Kulturfabrikken Sortland og styreleder Norske kulturhus.
- Tine Valavuo Tyldum, Scenekunstbruket
- Benedicte Lyng, Alta kultursal
- Torstein Nybø, Hadeland kultursal
- Jørgen Misje Wold, Kulturhuset Blå Grotte, Fredrikstad
- Tone Toften, Kulturfabrikken Sortland og styreleder Norske kulturhus
10.00-11.15: Leverandørscenen -Kommunikasjonssystemet GreenGo
Leverandørinnhold fra Creative Technology: Visste du at GreenGo tar miljøansvar gjennom gjenbruk?
Foredragsholder: Jarle Kvalsund og Johan Hagberg Holmen, Creative Technology.
GreenGo kan håndtere dine gamle partylinesystemer og walkietalkie løsninger, noe som gjør at dere kan tenke på utvidelse, fremfor å måtte skifte alle enheter og funksjoner. GreenGo har både kablede og trådløse systemer, og man kan også implementere brukere på mobiltelefon. Jarle og Johan tar dere gjennom en del av de sentrale produktene og funksjonene, og viser dere hvordan dette enkelt settes opp i GreenGos egen programvare. PS: Skal du delta her trenger du å ta med fulladet laptop (vi har ingen til låns).
11.15-11.30: Pause
11.30-12.15: Sal 1 – Risikovurdering
Sikkerhet ved arrangementer
Foredragsholder: Johan Stenshorne.
Velkommen til en to-bolkers introduksjon helt tilrettelagt for kulturhus som bygger på kunnskap fra veilederen «Sikkerhet ved store arrangementer» av DSB. Denne sesjonen vil handle om risikovurdering og beredskapsplanlegging. Les mer her.
11.30-12.15: Harmonie – Onboarding: velkommen til nye medlemmer
Bli bedre kjent med Norske kulturhus.
Foredragsholder: Nina Hodneland og Tone Toften.
Få innføring i verktøykassa, fordeler, strategi mm. Med daglig leder og styreleder av Norske kulturhus. Les mer her.
11.30-12.15: Foajé nord – Speedmeetings
Bli med på en-til-en samtaler med booking agenter. Krever påmelding via lenken under.
Som i fjor tilbyr vi speedmeetings over to dager, 17. og 18. september 2024. Du ser i påmeldingen hvilke tidspunkt du kan melde deg opp til. Meld deg på her.
11.30-11.50: Leverandørscenen – Skeie seating
Leverandørinnhold: Hva kjennetegner sittekomfort og et godt sete?
Foredragsholder: Kolbjørn Kalsås.
Hvilke ergonomiske og funksjonelle krav bør en stille til stolene? Hva kjennetegner egentlig bra tekstil? Skeie vil i foredraget også prate om fastmonterte seter & amfioppbygg og hva vi kan bistå med i forkant av nyinnkjøp, eller oppgradering.
11.55-12.15: Leverandørscenen – Audience systems
Leverandørinnhold: Stoler og tribuneløsninger for teater, kino, konsert- og kulturhus.
Foredragsholder: Runar Lien.
Audience Systems vil sammen med Holmris, sin partner i Norge, presentere verdens eldste og største produsent av stoler og tribuneløsninger for teater, konsert- og kulturhus samt kinosaler. Audience Systems er den eneste teleskopprodusenten i verden som er direkte representert med eget selskap og egne ansatte i Norge og Nord-Europa.
12.15-13.00: Pause med lunsj
13.00-13.45: Sal 1 – Artist, publikum og risiko
Sikkerhet ved arrangementer
Foredragsholder: Johan Stenshorne.
Velkommen til en to-bolkers introduksjon helt tilrettelagt for kulturhus som bygger på kunnskap fra veilederen «Sikkerhet ved store arrangementer» av DSB. Denne sesjonen vil handle om artist, publikum og risiko. Les mer her.
Det er ikke nødvendig å ha deltatt på bolk 1 for å følge bolk 2.
13.00-16.00: Harmonie – Kurs i kreativ nettverk
I samarbeid med Kulturrom kan du nå lære deg kreativ bruk av nettverk.
Foredragsholdere: Jonas Barsten og Johan Kristian Berntsen.
Lær deg teknologien bak landets største pop-produksjoner! Les mer her
13.00-13.45: Sal 2 – Hvorfor programmere for barn og unge?
Vi samler viktige stemmer på feltet til en samtale om programmering for barn- og unge.
I panelet:
- Kirre Arneberg, Dansenett Norge
- Tine Valavuo Tyldum, Scenekunstbruket
- Gunn Strand Eliassen, Markedet for scenekunst / Marked for musikk
- Wenche Viktorsdatter Paulsen, Riksteatret
- Kåre B. Alme, Stryn kulturhus.
- Benedicte Lyng, Alta kultursal
- Moderator: Marte Bjerke.
Alle kulturhus ønsker i utgangspunktet å kunne tilby et program med spennende innhold for barn- og unge, og samtidig sørge for at det ikke blir et tapsprosjekt. Hvordan lykkes vi med å skape et godt innhold for barn og unge? Hvorfor gjør vi det egentlig? Hvilke hindringer kan være lurt å unngå på veien?
13.00-13.45: Foajé nord – Speedmeetings
Bli med på en-til-en samtaler med booking agenter. Krever påmelding via lenken under.
Som i fjor tilbyr vi speedmeetings over to dager, 17. og 18. september 2024. Du ser i påmeldingen hvilke tidspunkt du kan melde deg opp til. Meld deg på her.
13.00-13.20: Leverandørscenen -Yesplan & Activity Stream
Leverandørinnhold: Yesplan: Your event planning tool!
Foredragsholder: Violet Tolpe.
With Yesplan you can bring your team together in one collaborative system and make sure everyone is informed and up to date. Manage rooms, resources, contacts, technical riders, and other important data in one place.
Activity Stream: Gain insights into your audience with a dynamic marketing dashboard. Learn where your attendees come from, when they make purchases, and how much they spend. Explore how to create newsletters and email templates and send them to your preferred segmented audience list.
13.25-13.45: Leverandørscenen – Lily
Leverandørinnhold: Kom og se en live demo av Lily!
Foredragsholder: Claus Lorentzen.
Med Lily har du alltid all data og info omkring dine kommende events og hvem som har kjøpt billett samlet på en plass. Lily viser deg hvor raskt og enkelt du kan designe og sende ut et nyhetsbrev til akkurat de mennesker du ønsker å nå frem til.
13.45-14.00: Pause
14.00-14.45: Sal 1 – Står kulturhusene for fall?
En panelsamtale der vi dykker ned i utfordringer (og gleder) ved å ha kommunen som eier.
I panelet:
- Torstein Nybø, leder Hadeland kultursal
- Jørgen Misje Wold, Kulturhuset Blå Grotte, Fredrikstad
- Tone Toften, direktør Kulturfabrikken Sortland og styreleder Norske kulturhus.
- Moderator: Marte Bjerke.
14.00-14.45: Leverandørscenen – Billetto
Leverandørinnhold: AI and the Future of Event Management.
Foredragsholder: Martin Nørtoft.
This lecture delves into the impact of artificial intelligence on event management, highlighting the vast potential for innovation and efficiency. We will touch on how AI tools, including platforms like Billetto, can improve event planning and execution. Join us to explore the future possibilities that AI brings to the event industry. Foredraget foregår på engelsk og dansk.
14.00-14.45: Sal 2 – Ny arrangørstøtte for kulturhusene
Kickoff med Scenekunstbruket.
Foredragsholder: Tine Valavuo Tyldum og Gabrielle Haga.
I år tester Scenekunstbruket ut en pilot for formidlingsordning for norske kulturhus. I første omgang har 16 kulturhus blitt tildelt arrangørstøtte til å gjennomføre turnéer med scenekunst for de unge! Forestillingene er hentet fra Scenekunstbrukets repertoar, der det ligger flere hundre kvalitetsvurderte forestillinger for det unge publikummet.
Her på Hjertnes inviterer de til kickoff og informerer om arrangørstøtteordningen. Det blir også mulighet for å gi innspill på hvordan en ny ordning rettet mot kulturhusene kan bli best for arrangørene.
14.00-14.45: Foajé nord – Speedmeetings
Bli med på en-til-en samtaler med booking agenter. Krever påmelding via lenken under.
Som i fjor tilbyr vi speedmeetings over to dager, 17. og 18. september 2024. Du ser i påmeldingen hvilke tidspunkt du kan melde deg opp til. Meld deg på her.
PS! Leverandørtorg holder åpent helt til klokken 16 i dag!
15.00-15.15: Foajé – Registrering til årsmøte
Vi åpner registrering til årsmøte utenfor Hjertnes hovedsal.
Vi ønsker minst en representant tilstede fra hvert stemmeberettigede kulturhus.
15.15-16.00: Sal 1 – Årsmøte
Som alltid blir det årsmøte under konferansens første dag.
Ønsker du mer info om hvordan årsmøte foregår og å finne sakspapirene? Her kan du lese mer om årsmøte for 2024.
15.15-16.00: Foajé nord – Speedmeetings
Bli med på en-til-en samtaler med booking agenter. Krever påmelding via lenken under.
Som i fjor tilbyr vi speedmeetings! Du ser i påmeldingen hvilke tidspunkt du kan melde deg opp til. Meld deg på her.
16.00-17.00: Foajé – Breakfast inviterer til Hotdogs!
Leverandørmedlem Breakfast inviterer til hotdogs og noe godt i glasset!
Breakfast er et design- og markedsføringsbyrå, som leverer komplette digitale løsninger til ditt kulturhus. De tilbyr også en norskutviklet KulturAPP, skreddersydd etter dine behov.
Ingen behov for pause, men lyst til å fortsette kvelden før dørene åpner kl. 20.00? Ta en titt på valgfritt program under!
16.30-18.00: Foajeen – Teknisk omvisning på huset
Bli med i kulissene bak Hjertnes kulturhus! Krever påmelding via lenken under.
Dette er en ordentlig godbit for alle som er teknisk interesserte. Meld deg på her.
18.00-20.00: Leverandørscenen – Vorspiel med Lily
Lily inviterer til uformelt treff!
Velkommen til et uformelt og hyggelig vors med leverandør Lily! Hjertnes kulturhus åpner baren og Lily byr på bong til de første 50 som kommer. Her er det bare å fortsette de gode samtalene fra tidligere på dagen!
19.45: Foajé nord – Velkomstdrink og mingling før middag
Vi serverer en velkomstdrink før vi inviterer til festmiddag. Ta en prat med gamle og nye kollegaer!
20.00-23.00: Harmonie – Festmiddag
Vi åpner dørene! Velkommen til en hyggelig festmiddag i Harmonie!
23.00: Etterfest
Hotellbaren til Scandic Park holder åpent (ved lobbyen).
For dere som ønsker å holde den gode samtalen gående.